Skitsnack..

Hej!
Idag tänkte vi göra ett inlägg om skitsnack först lite om vad skitnack är för något.
Skitnack är när någon pratar elakt om någon annan, tillexempel bakom en rygg.
Det är väldigt vanligt. Tyvärr.
Nästan alla tyvärr har varit med om skitsnack, bakomryggen.

Jo att någon säger elaka saker om dig, bakom din rygg.
Kanske en person du trodde var en äkta vän men de visades att den personen inte var de eftersom den pratade skit om dig?
De är så himla hemskt och onödigt.
Jag tror seriöst alla någon gång har gjort det, kanske inte något jätte elakt men du har fortfarande gjort det.
Alla har faktiskt gjort de, de kan man inte neka till faktiskt tyvärr.
Men de har blivit som en vardags grej, de tycker jag är väldigt tråkigt och jag har börjat tänka på de mer och mer.
´Nu har jag börjat säga de är inte snällt.
Eller något ibland vet jag inte vad jag ska svara, men jag försöker säga till de som säger så att de är inte okej.
Skitsnack de är typ de värsta man kan veta att sin kompis gör emot mig eller dig.
Om vi alla börjar tänka lite mer istället innan vi säger något kan vi få ett stopp på det här, då kommer de få ett slut.
Men de är bara ett par få som gör de och därför får de ju aldrig ett stopp.
Skitsnack - de är värdelöst.
Men om alla ändå varit med om de så borde väll alla veta hur de känns och då borde väll de sluta kan man väll tycka men de gör ju aldrig det.
Därför är de viktigt att veta vilka som är äkta och vilka som är falska.
Om någon pratar skit om dig så ska inte du göra de om den personen, de du ska göra är att inte vara med den. Du ska vara med andra som inte pratar skit om dig, de som gör dig glad.
Pratar dina andra vänner skit om någon säger du stopp och säger hur du känner kring det.
Bara om du säger de lilla ordet sluta eller något sådant så kan dina vänner tänka till.
Jag tycker även de är viktigt att de vuxna ska prata om de så att alla kan få en tanke om vad som kan ske om alla fortsätter.
De är super viktigt att vuxna engagerar sig i barnens värld, för i ung ålder börjar skitsnack och mobbning, men vi måste låta de vuxna få komma in i våran värld också.
Vi kan inte ta de förgivet att de bara ska komma och fixa allt.
Om du inte berättar då fixar de sig inte, därför måste du också engagera dig och berätta allt tydligt så att de förstår din situation.
 
Massa kramar från oss.
 
Fotograf: Anders Deros

Kommentera här: