Åsikter del 1

Hej!
Jag tänkte skriva mina åsikter om sidan Ask.Fm :)
Okej, jag tycker det skulle vara en rolig sida om vi tog bort allt hat där!
För de är ju kul att frågor och kunna ställa frågor men nu har de blivit lite för mycket tycker jag.
Asså de är inte okej att kalla någon för saker eller överhuvudtaget kränka eller vara elak emot någon.
Ask skulle vara så mycket roligare utan detta dumma sakerna.
Håller ni med?
Kommentera.
Asså om du bråkar med någon, skriv inte ut dina känslor på ask, för om du skriver något elakt om den du chattar med så kan de ge konskekvenser och bli som hat.
Detta ska vi försöka få stopp på!!
Om ni ser att någon fått hat, anmäl de då (de finns oftast en knapp där man kan anmäla de någon skrivit.
Hoppas ni gillade detta inlägget!
Puss och kram!
 
Glöm inte att hashtagga #Näthatskampen på Twitter, Instagram, Videofyme!
Puss

Kommentarer:

1 Moa:

Hej!
Jag är 11 år och skär mig själv och jag trivs inte alls i mig själv.
Jag undrar om någon av er skulle kunna göra ett inlägg om det!
Asså jag gråter varje kväll till sömns för alla är så elak emot mig.
Jag har gjort ett deprissionstest med skolsköterskan och någon mer och då blev de svar att jag va i deprisson. men mina föräldrar bryr sg inte vad ska jag göra?
hjälp mig

Svar: Hej världens bästa Moa!Jag kan absolut göra ett sådant inlägg!
Man ska verkligen inte få behöva gråta tills sömns då är de riktigt allvarligt.
Om dom som är elaka mot dig har gjort att du hamnat i deprison så är de helt enkelt inte okej!!!!
De är helt sjukt att man kan vara så elak.
Om dina föräldrar inte bryr sig borde du prata med rektorn och prata med kuratorn, för så här kan de inte fortsätta nu asså.
Kika eller maila oss om du vill så kan vi hjälpa dig ännu mer.
För nu ska detta ta stopp!!!!
Du förtjänar inte detta!!!!
Puss och jag stöttar dig till 1000% och jag älskar att du fortfarande kämpar.
Mail: [email protected]
Kik: Nathatskampen
Är aktiv nu om du vill prata med mig
//Ellen
Näthatskampen!

2 Anonym :

Alla hatar mig!!!! Mitt liv suger.......
Ni borde bli så kända att ni får åka runt till skolor i Sverige

Svar: Nej då dom är bara avensjuka på hur underbar du är❤️❤️
Nej säg inte såå❤️❤️
Ja de hade varit kul ❤️❤️❤️
Puss -Ellen
Näthatskampen!

Kommentera här: