La ut detta på instagram också

Hej! 

Jag tänkte berätta lite..
Livet kan vara en riktig plåga, näthat är verkligen en av de sakerna som är de värsta som man kan drabbas av (förutom sjukdomar osv)
När man får de (enligt mig) så blir man lite osäker, undrar vad den personen vill en, vad har jag gjort för att den personen ska hacka på mig? 
Men man är inte värld de.
Personen som skrev de är bara osäker och avgudar dig.
Men de betyder absolut inte att man kan skriva hat eller va taskig.
Enligt några ska man följa normen och om man inte gör de får man hat? Men om man inte följer normen så är man konstig och då får man också hat? 
Eller att någon har fördomar om en.
Asså vad är detta för samhälle egentligen? 
Man kan ju inte göra något utan att de ska vara fel på mig? 
Asså ni som skrivit hat tycker jag borde säga de och be om förlåtelse.
För den personen du skrev till kanske mår jätte dåligt och tog jätte illa upp fast du inte menade så elakt? 
Eller så kanske den inte alla brydde sig förens den fick reda på vem de va.
Tillexempel jag som skriver detta brydde mig inte så ofta i början men sen blev man osäkrare när de blev oftare.
Jag blev inte så utsatt på nätet mest i verkligheten men jag tar nog mest illa upp i verkligheten också.
Men de är inte okej att vara elak nånstans.
Detta är en anledning att folk blir deprimerade, tar självmord, skadar sig själv m.m.
Tänk hur många som har dåligt självförtroende? De är oftast tjejer men killar också.
För tjejer har så mycket krav på sig att de ska se ut så och vara på ett visst sätt.
Och varför ska vi de? Man får väll vara sig själv vilket kön man än är? 
Många killar kallar tjejer för horor och att vi ser billiga ut m.m inte alla killar men väldigt många av Sveriges moderna ungdomar och vi blir ofta kallade för fula billiga slampor, och mycket med utseendet och de är därför tjejer ofta har dåligt självförtroende.
Ska de vara såhär tycker ni? 
De tycker iallafall inte vi.
Jag har själv blivit kallad för massa saker i verkligheten och mycket bullshit om mig.
Om oss alla typ som har detta kontot och detta är inte okej.
Ingen är värld det.
Nu ska vi fixa detta! 
Va med oss och stöd oss med att hashtagga #Näthatskampen
Läs även Olivias blogg där hon skrev om oss, hennes blogg:
Http://nattstad.se/oliviaaaaaaa
Tack så mycket!

Kommentarer:

1 Anonymius:

Bra skrivit bästa ni!
Ni är bäst ville ta självmord men SEn hitta ja erat konto

Svar: Tack så mycket älskade du!
Du är bäst men du förstör det genom att tänka "jag ska ta självmord" det är inte bra att tänka så. Hoppas du mår bättre och vill du prata finns vi på kik - Nathatskampen
Puss & kram!
Näthatskampen!

Kommentera här: